وبلاگ

اموزش نصب دوربین انالوگ

اموزش نصب دوربین انالوگ

اموزش نصب دوربین انالوگ

در این مطلب میخواهیم به معرفی اموزش نصب دوربین انالوگ بپردازیم با ما همراه باشید.

 

نصب دوربین مداربسته انالوگ کاری بسیار ساده است.

همه چیز در سطح زدن زدن چند فیش و وصل کردن ان به دستگاه و کابل است. ریز تمامی این توضیحات را در این مقالات خواهد خواند و با انها اشنا خواهید شد.

تجهیزات مورد نیاز

  • دوربین مدابسته: (راهنمای انتخاب دوربین مداربسته)
  • دستگاه DVR: (راهنمای انتخاب دستگاه DVR)
  • کابل تصویر: به ازای هر دوربین انالوگ باید یک کابل تصویر RG59 کشیده شود. انواع این کابل متفاوت است اما در صورت خاص نبودن شرایط کابل ساده RG59 نیاز شما را برطرف خواهد کرد.
  • هارد دیسک: (هارد دیسک مناسب برای DVR)
  • کابل برق: برای تغذیه دوربین ها می توان از کابل برق با سیم نایلونی برق استفاده کرد. کابلی با ضخامت 0.75 سانتی متر برای تغذیه یک دوربین کافی است. اگر تعداد دوربین های شما زیاد بود باید از کابل با ضخامت بیشتر استفاده کنید.
  • منبع تغذیه: برای هر دوربین باید یک منبع تغذیه حداقل 1 امپر در نظر بگیرید. البته مصرف دوربین های از این مقدار کمتر است. در انتخاب منبع تغذیه شما دو انتخاب متفاوت دارید. ابتدا استفاده از یک منبع تغذیه مرکزی و دوم استفاده یک منبع به ازای هر دوربین مدار بسته.
  • اتصالات: اصلی ترین فیش مورد نیاز برای نصب سیستم داربسته انالوگ فیش BNC است. این فیش یک فیش بزرگ فلزی است که انواع متفاوتی دارد.
  • متعلقات نصب: متعلقات نصب دستگاه DVR خیلی زیاد هستند. برخی از پرکاربردترین انها عبارتند از: داکت، باکس پلاستیکی، لوله فلکسی و … برای اشنایی با اصول نصب این تجهیزات بهتر است آموزش نصب فیش BNC را بخوانید.

اولویت بندی نصب

  1. مرحله اول سوال از مشتری است. حتی اگر قبلا با مشتری در مورد نیازش صحبت کرده اید پیش از نصب مجددا مکان تمامی دوربین های و شرایط انها را با او چک کنید. در مورد نیازش و دلایل نصب هر دوربین برای او توضیح دهید.
  2. طرح بندی کلی از مسیرهای کابل کشی به دست اورید. محلهایی که باید سوراخ شوند یا حفر گردند را دقیقا مشخص کنید.
  3. امکان عبور کابل ها از هر مسیر را دقیقا چک کنید. مخصوصا در جاهایی که نیاز به سوراخ کردن است بهتر است ابتدا سوارخ کردن دیوارها را امکان سنجی کنید. در صورتی که اجرای تمامی مسیرها نهایی شد به مرحله بعد بروید.
  4. داکت ها، لوله های فلکسی و لوله های فلزی را نصب کنید. (در مورد اصول نصب هر یک اینجا بخوانید)
  5. کابل هر دوربین را از روی مسیر ان متراژ کرده و ببرید. برای هر دوربین باید یک کابل RG59 در نظر بگیرید. کابل برق می تواند به صورت مشترک برای دوربین ها استفاده شود یعنی در کل مسیر دوربین ها شما تنها یک کابل برق خواهید داشت و از ان انشعاب می گیرید. دقت کنید که ضریب اشتباه خود در نظر بگیرید. کمی اضافه در نظر گرفتن کابل بهتر از کوتاه بودن آنهاست. برای مسیرهای کوتاه 7 تا 10درصد و برای مسیرهای بلند 2 تا 5 درصد پرتی قابل قبول است.
  6. کابلها را مرحله به محله درون داکت و لوله بیاندازید. این کار را ترجیحا از محل دوربین شروع کنید تا اضافه کابل به سمت DVR منتقل شود.

کابلها را اندازه کنید

  1. کابلها را اندازه کنید. اضافه کابلها را هم اندازه کنید و ببرید. در محل DVR مقداری کابل برای جابه جایی اینده نگه دارید.
  2. برای نصب اداپتور شما دو انتخاب دارید. اول استفاده از منبع تغذیه مرکزی و دوم استفاده از اداپتور جداگانه. این انتخاب تغییر زیادی در مسیرهای سیم کشی شما ایجاد نمیکند. هر روش مزایا و معایب خود را دارد اما سعی کنید برای محلهای کوچک از منبع تغذیه مرکزی و برای محلهای بزرگ از اداپتور جداگانه برای دوربین ها استفاده کنید. در صورت نصب اداپتور باید در کنار هر دوربین یک باکس پلاستیکی نیز پیچ کنید.
  3. دوربین ها را در محل مربوطه ببندید و فیش های انها را وصل کنید. (طریقه زدن فیش BNC)
  4. به محل DVR رفته و آن را وصل کنید. تمامی فیش ها را به DVR متصل کرده و برق سیستم را وصل کنید.
  5. در صورتی که تصویری از دوربین ها قابل مشاهده نیست سه حالت رایج وجود دارد. یا کابل تصویر قطع است. یا برق قطع است و یا دوربین خراب است. برای چک کردن دوربین جای ان را با یک دوربین دیگر عوض کنید. سپس برق را با ولت متر امتحان کنید یا IR دوربین را چک کنید. اگر هر دو سالم بودند احتمالا مشکل از کابل تصویر یا فیش های شماست. مسیر را چک کنید و مشکل را حل کنید.

تصویر تمامی اموزش نصب دوربین انالوگ

  1. در صورتی که تصویر تمامی دوربین ها را داشتید با هماهنگی مشتری دوربین ها را یکی یکی تنظیم کنید. بهتر است تنظیم دوربین ها را در طول روز انجام دهید تا از محل نور در طول روز اطلاع داشته باشید و ضد نور در تصویر دوربین را ببنید.
  2. هارد را در دستگاه DVR نصب کنید. این کار بسیار ساده است. پیچ های دستگاه را باز کنید و قاب را کنار بگذارید. کابل SATA را از جعبه DVR پیدا کرده و به هارد وصل کنید. طرف دیگر کابل را به مادربرد دستگاه وصل کنید. دستگاه را روشن کنید و هارد را فرمت کنید. (مطلب کامل اموزش نصب هارد در DVR)
  3. تنظیمات مرتبط با دستگاه مانند زمانبندی ضبط و تنظیمات نور را انجام دهید (مطلب کامل تنظیم کردن DVR)
  4. تصاویر را به مشتری تحویل دهید.

مطالب مرتبط :

دوربین مداربسته مسکونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *